1. Рослина, яка схожа на їжака, (кактус)
2. Другий місяць зими (січень)
3. Яке найменше натуральне число (1)
4. Які букви українського алфавіту не можуть стояти на початку слова? (й, ь)
5. З якої частини тіла Адама бог створив Єву? (з ребра)
6. Геометрична фігура у якої 4 сторони. (Чотирикутник)
7.Ноїв... (ковчег)
8. Так називається дорожня розмітка і тварина (зебра)
9. Коли вода замерзає, її називають... (лід)
10.Якої пори року день довше ночі? (Влітку)
II. Вправи на розвиток уваги.
1. Зашифроване слово ( прослухати слова, з перших літер скласти нове слово).
радість | метро | прапор | настрій |
ірис | океан | ім'я | актор |
донька | вишня | солома | родина |
абетка | ніч | образ | |
якір | дитина |
2. Задачі на увагу.
• Всі учні 3-А класу вміють плавати. Таня Строчак вчиться у цьому класі. Чи вміє Таня плавати?
• Маємо перехрестя трьох шляхів. Один з них веде до річки, другий до міста, третій - в село. Шлях, який іде прямо не веде до річки. Щоб потрапити до міста, не треба йти прямо і не слід звертати праворуч. Куди ведуть шляхи?
село місто річка
Рухаючись за стрілочками, прочитайте прислів'я
III. Вправи на розвиток пам'яті.
1. За 7 сек. запам'ятати ряд чисел, дати відповідь на питання.
5, 6, 19, 3, 1, 4, 12, 8.
• Назвати перше і останнє числа.
• Назвати третє число.
• Назвати двозначні числа.
• Чи правда, що п'ятим було число І?
2. Розвиток слухової пам'ті.
Прослухати пари слів, далі за одним словом назвати інше.
тарілка | стакан |
ніж | виделка |
стіл | диван |
коло | квадрат |
книжка | портфель |
яблуко | дерево |
3. Розвиток асоціативної пам'яті.
Прослухати слова, записати власні асоціації до слів (наприклад:
зірка небо).
За словами - асоціаціями пригадати прочитані слова.
кімната
гори
осінь
пісня
урок
IV. Вправи на розвиток швидкості мислення.
1. Знайти приклади, які розв'язані неправильно.
14:2=8 | 21:3=7 |
15-4=9 | 54:6=9 |
8+3=11 | 15+15=20 |
6х4=24 | 22-7=25 |
7х7=47 | 28:4=7 |
2. Знайти числа, які одночасно діляться і на 2, і на 3.
18, 14, 21, 12, 8, 6, 9, 15 3.
Знайти три числа, що в сумі дають задане число.
5 13 10 2 27 18 6 4 | 40 | Жодного |
10 2 3 7 9 12 8 4 | 15 |
4. Швидко рухаючись по колу, утворити слова.
колесо, осел, село, око
5. Якнайшвидше утворити і записати слова.
само | мель | самовар |
фант | вар | фантазія |
лі | вик | літак |
кара | приз | карамель |
шин | так | шинель |
сюр | ель | сюрприз |
домо | азія | домовик |
V. Вправи на розвиток логічного мислення.
1. Цікаві задачі.
Двоє пішли 3 цвяха знайшли. Троє підуть скільки знайдуть? ( 0 )
Мірошник прийшов на млин. В кожному кутку він побачив по 3 мішки, на кожному мішку по 2 коти.
Питання задачі: чи багато ніг було на млині? (2, інші лапи).
На столі стояло 5 склянок з полуницями. Юрко з'їв одну склянку полуниці. Порожню склянку він поставив на стіл. Скільки склянок лишилося? (5)
2. Ребуси.
Фронтальна робота.
і 100 рія
пі 2 л
, ха
ві 3 на
Робота в парах: розгадування ребусів, що підготували учні.
3. Встановлення закономірностей.
домалювати
вибрати :
VI. Вправи на розвиток образного мислення.
1. Поділити фігуру на 2 рівні частини прямою або ламаною лінією.
2. З трьох однакових квадратів утворити 7.
Жабка - табличка додавання числа 2
Після вивчення складу чисел першого десятка приклади на додавання і віднімання в межах десяти дублюються в темі "Таблиці додавання і віднімання числа 2 (3, 4, 5, ...).
Найбільше прикладів в межах десяти - на додавання і віднімання числа 1 і 2.
Додавати і віднімати "1" учні вміють, знаючи послідовність чисел при лічбі.
Пропонуємо вправи на запам'ятання послідовності чисел - результатів додавання двійки до непарних чисел:
Найбільше прикладів в межах десяти - на додавання і віднімання числа 1 і 2.
Додавати і віднімати "1" учні вміють, знаючи послідовність чисел при лічбі.
Пропонуємо вправи на запам'ятання послідовності чисел - результатів додавання двійки до непарних чисел:
до парних:
і обернених послідовностей:
одержаних при відніманні двійки від непарних чисел, від парних .
Запропоновані вправи разом з раніше викладеними допоможуть першокласникові знаходити значення виразів в межах десяти автоматично.
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
– Сьогодні ми відправимося у подорож по країні «Математика», дізнаємося, чи знаєте ви таблиці множення числа 2 і ділення на 2, чи вмієте розв’язувати задачі та обчислювати приклади. А також довідаєтесь як називаються числа при діленні.
– А на чому будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, коли обчислимо приклади, а результати замінимо буквами.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
– Сьогодні ми відправимося у подорож по країні «Математика», дізнаємося, чи знаєте ви таблиці множення числа 2 і ділення на 2, чи вмієте розв’язувати задачі та обчислювати приклади. А також довідаєтесь як називаються числа при діленні.
– А на чому будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, коли обчислимо приклади, а результати замінимо буквами.
20 О |
7
М |
4
Г |
78
Л |
66
Т |
10
Я |
25
К |
9
П |
39
А |
41
И |
39 – 30 = ( 9 – П )
57 – 37 = ( 20 – О )
42 +24 = ( 66 – Т )
2 * 5 = ( 10 – Я )
8 : 2 = ( 4 – Г )
Отже, вирушаємо. Під час подорожі зробимо зупинки: «Каліграфічна», «Обчислювальна», «Оздоровча», «Задачна», «Геометрична», «Підсумкова» .
(На дошці прикріплюється карта подорожі).
ІІІ. Узагальнення та систематизація набутих знань.
1.Зупинка «Каліграфічна» .
Щоб цифри правильно писати,
Хвилинку каліграфії потрібно почати.
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб було гарнесенько.
- Запишіть результати таблиці множення на 2. (Робота в парах)
( 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 )
57 – 37 = ( 20 – О )
42 +24 = ( 66 – Т )
2 * 5 = ( 10 – Я )
8 : 2 = ( 4 – Г )
Отже, вирушаємо. Під час подорожі зробимо зупинки: «Каліграфічна», «Обчислювальна», «Оздоровча», «Задачна», «Геометрична», «Підсумкова» .
(На дошці прикріплюється карта подорожі).
ІІІ. Узагальнення та систематизація набутих знань.
1.Зупинка «Каліграфічна» .
Щоб цифри правильно писати,
Хвилинку каліграфії потрібно почати.
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб було гарнесенько.
- Запишіть результати таблиці множення на 2. (Робота в парах)
( 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 )
Поміняйтесь зошитами з сусідом і перевірте написане. За правильно вико- нану роботу поставте "+". Хто отримав "+"? У кого помилки? Хто зовсім не впорався з роботою? Перевіримо (1 учн. читає, усі показують сигнал).
2. Зупинка «Тренувальна» .
Математичний диктант
Математичний диктант
- Записати сусідів числа 39;
- знайти добуток чисел 2 і 5;
- розділити 18 на 2;
- число 60 зменшити на 10;
- знайти суму чисел ЗО і 14;
- число 40 збільшить на 8;
- перший дод. - 50, другий дод. - 4, знайти суму.
(1учень працює за дошкою, всі інші звіряють результати за допомогою сигнальних карток )
– На цій зупинці добре попрацювали. Тож відправляємося до наступної зупинки.
3. Зупинка «Обчислювальна». Робота в групах «Математичне доміно».
– Щоб було веселіше їхати, розв’яжемо кругові приклади.
1 група
27 – 17 = 6 * 2 = 53 – 47 =
5 + 48 = 10 : 2 = 12 + 84 =
2 група
34 – 27 = 4 * 2 = 51 – 47 =
14 + 37 = 7 * 2 = 8 + 88 =
3 група
57 – 49 = 14 : 2 = 82 – 68 =
16 + 45 = 8 * 2 = 7 + 89 =
4 група
95 – 89 = 9 * 2 = 71 – 62 =
3 + 78 = 6 : 2 = 18 + 78 =
5 група
83 – 71 = 4 * 2 = 63 – 59 =
6 + 57 = 12 : 2 = 8 + 88 =
VI. Вивчення нового матеріалу.
– На цій зупинці добре попрацювали. Тож відправляємося до наступної зупинки.
3. Зупинка «Обчислювальна». Робота в групах «Математичне доміно».
– Щоб було веселіше їхати, розв’яжемо кругові приклади.
1 група
27 – 17 = 6 * 2 = 53 – 47 =
5 + 48 = 10 : 2 = 12 + 84 =
2 група
34 – 27 = 4 * 2 = 51 – 47 =
14 + 37 = 7 * 2 = 8 + 88 =
3 група
57 – 49 = 14 : 2 = 82 – 68 =
16 + 45 = 8 * 2 = 7 + 89 =
4 група
95 – 89 = 9 * 2 = 71 – 62 =
3 + 78 = 6 : 2 = 18 + 78 =
5 група
83 – 71 = 4 * 2 = 63 – 59 =
6 + 57 = 12 : 2 = 8 + 88 =
VI. Вивчення нового матеріалу.
- По дорозі ми зустріли Незнайка. У нього виникли труднощі – він не знає як називаються числа при діленні. Але ж і ми цього ще не вчили. Що ж нам робити, як допомогти Незнайку? Вирішити цю проблему нам допоможуть їжачок та білочки. Ось послухайте таке завдання.
- У їжачка 6 грибочків. Їх він розділив порівну між двома білочками. По скільки грибочків отримала кожна білочка? (по 3)
6 – ділене
2 – дільник
3 – частка
V. Первинне закріплення.
1. Робота з підручником. С. 115, № 760
- Прочитайте приклади, назвіть кожне число. Пригадайте, як називаються числа при множенні.
VI. Зупинка «Оздоровча».
– Діти, ви успішно виконали завдання, тому можемо вирушати до зупинки «Оздоровча».
Фізкультхвилинка
2х2=4 – Кіт живе в квартирі / присідають, показуючи кота
2х3=6 – Мишок він не їсть /заперечують помахом вказівних пальчиків
2х4=8 – Розлінився зовсім / піднімають руки вгору, потягуються 2х5=10 – Мама і дівчинка Леся /руки витягнуті вперед і зігнуті в ліктях
2х6=12 – З котиком сваряться /лікоть правої руки на долоні лівої і навпаки
2х7=14 – Якщо будеш лінуватись /потягуються, стаючи на носочки 2х8=16 – Можеш від нас геть податись / руки розводять в сторони 2х9=18 – Котик ліниво нявчить /виконують коловий рух головою
2х10=20 – І за мишками біжить /біг на місці
Мишки швиденько у нірки втікають,
А учні швиденько за парти сідають.
2 – дільник
3 – частка
V. Первинне закріплення.
1. Робота з підручником. С. 115, № 760
- Прочитайте приклади, назвіть кожне число. Пригадайте, як називаються числа при множенні.
VI. Зупинка «Оздоровча».
– Діти, ви успішно виконали завдання, тому можемо вирушати до зупинки «Оздоровча».
Фізкультхвилинка
2х2=4 – Кіт живе в квартирі / присідають, показуючи кота
2х3=6 – Мишок він не їсть /заперечують помахом вказівних пальчиків
2х4=8 – Розлінився зовсім / піднімають руки вгору, потягуються 2х5=10 – Мама і дівчинка Леся /руки витягнуті вперед і зігнуті в ліктях
2х6=12 – З котиком сваряться /лікоть правої руки на долоні лівої і навпаки
2х7=14 – Якщо будеш лінуватись /потягуються, стаючи на носочки 2х8=16 – Можеш від нас геть податись / руки розводять в сторони 2х9=18 – Котик ліниво нявчить /виконують коловий рух головою
2х10=20 – І за мишками біжить /біг на місці
Мишки швиденько у нірки втікають,
А учні швиденько за парти сідають.
VI. Розвиток математичних знань. Зупинка «Задачна».
– На цій зупинці перевіримо наші уміння розв’язувати задачі.
1. Розв’язування задач. ( Робота в групах)
1 група
В магазин привезли 2 ящики огірків по 7 кг у кожному. За день продали 8 кг огірків. Скільки кілограмів огірків залишилось продати?
2 група
У 3 чашки чаю поклали по 2 грудочки цукру. У цукорниці залишилося ще 8 грудочок цукру. Скільки грудочок цукру було в цукорниці спочатку ?
– На цій зупинці перевіримо наші уміння розв’язувати задачі.
1. Розв’язування задач. ( Робота в групах)
1 група
В магазин привезли 2 ящики огірків по 7 кг у кожному. За день продали 8 кг огірків. Скільки кілограмів огірків залишилось продати?
2 група
У 3 чашки чаю поклали по 2 грудочки цукру. У цукорниці залишилося ще 8 грудочок цукру. Скільки грудочок цукру було в цукорниці спочатку ?
3 група
Маринка купила 2 ляльки, по 9 грн. кожна, і пірамідку за 4 грн.
Яка вартість покупки?
Маринка купила 2 ляльки, по 9 грн. кожна, і пірамідку за 4 грн.
Яка вартість покупки?
4 група
Купили 2 пачки печива, по 5 грн. кожна, і на 6 грн. цукерок.
Скільки заплатили за покупку?
Скільки заплатили за покупку?
5 група
Діти посадили 2 ряди яблунь по 2 яблуні у кожному, і 17 груш. Скільки всього дерев посадили діти?
2. Усне розв’язування віршованих задач.
Діти посадили 2 ряди яблунь по 2 яблуні у кожному, і 17 груш. Скільки всього дерев посадили діти?
2. Усне розв’язування віршованих задач.
Два по полю трактори Йшли й вели по два плуги. Будуть поле вже орати... А нам, діти, треба взнати Скільки в обох тракторів Буде разом тих плугів? (2·2) |
Двоє друзів в садок йдуть,
По три саджанці несуть. Скільки ямок треба, діти, Щоб саджанці посадити? (2·3) |
Чотири індики
Пішли по музики. Танцювали, гупали. Скільки ніжок тупало? (2·4) |
По п'ять пальців-молодців
Розмістились на руці. Нуж бо, діти, як ми взнаєм Скільки пальців всього маєм? (2·5) |
В’яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці. – Подарую вам, онуки, Рукавичок по дві штуки. Бережіть, не загубіть! Скільки всіх? Перелічіть. (2?3=6) |
Дві полиці ми змайстрували
Книжечки на них свої поклала. Рівненько в ряд, так як годиться, По дев'ять книжок на полиці. А ви, будь ласка, помудруйте, І книжечки всі порахуйте. (2·9) |
3. Розв’язування задачі № 676 – самостійно.
а) БУЛО -?
ЗРІЗАЛИ – 3 тр.
ЗАЛИШИЛОСЯ – 8 тр.
а) БУЛО -?
ЗРІЗАЛИ – 3 тр.
ЗАЛИШИЛОСЯ – 8 тр.
- Діти, чи вистачить квітів?
То скільки розквітло троянд?
– Запишіть розв’язання задачі в зошит.
Фізкультхвилинка
– Запишіть розв’язання задачі в зошит.
Фізкультхвилинка
б) Творча робота над задачею.
Замініть запитання задачі так, щоб розв’язання було таким:
8 – 3 = 5 (тр.)
– Діти, ви готові вирушити до наступної зупинки?
VI. Зупинка «Геометрична». ( Робота в групах)
1. Моделювання предметів.
– Складіть з геометричних фігур предмети, назви яких написані на конвертах. Назвіть геометричні фігури, які ви використали.
Замініть запитання задачі так, щоб розв’язання було таким:
8 – 3 = 5 (тр.)
– Діти, ви готові вирушити до наступної зупинки?
VI. Зупинка «Геометрична». ( Робота в групах)
1. Моделювання предметів.
– Складіть з геометричних фігур предмети, назви яких написані на конвертах. Назвіть геометричні фігури, які ви використали.
Вантажівка Трактор



Корабель

2. Вправи на знаходження периметра. ( Робота в групах)
1 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 15см.
2 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 10 см.
3 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 20 см.
4 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 12 см.
5 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 14 см.
VII. Зупинка «Підсумкова».
– Ось і завершилась наша подорож.
1 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 15см.
2 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 10 см.
3 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 20 см.
4 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 12 см.
5 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 14 см.
VII. Зупинка «Підсумкова».
– Ось і завершилась наша подорож.
- Якою країною ми подорожували?
- На якій зупинці було особливо важко?
- Що найбільше сподобалося на занятті?
- Що нового дізналися на уроці?
- На уроці ви всі старанно працювали, допомагали один одному, успішно
справилися зі всіма завданнями і тому заслуговуєте на добре слово, а яке це слово, дізнаєтесь, коли виконаєте ще одне завдання. Вам потрібно обчислити приклади, а результати замінити буквами.
35 |
32
|
45
|
6
|
8
|
0
|
20
|
Ц
|
О
|
Л
|
М
|
Д
|
І
|
О
|
6 : 2 + 3 = (6 – М )
2 * 8 + 16 = (32 –О )
2 * 9 + 27 = (45 – Л )
2 * 5 + 10 = (20 – О )
8 : 2 + 4 = (8 – Д )
2 * 7 + 21 = (35 – Ц )
100 – 10 – 90 = ( 0 – І )
2 * 8 + 16 = (32 –О )
2 * 9 + 27 = (45 – Л )
2 * 5 + 10 = (20 – О )
8 : 2 + 4 = (8 – Д )
2 * 7 + 21 = (35 – Ц )
100 – 10 – 90 = ( 0 – І )
Здорово!!
ВідповістиВидалити