цікаві задачі для 2-3 кл.

І. Розминка (швидко дати відповідь).
1. Рослина, яка схожа на їжака, (кактус)
2. Другий місяць зими (січень)
3. Яке найменше натуральне число (1)
4. Які букви українського алфавіту не можуть стояти на початку слова? (й, ь)
5. З якої частини тіла Адама бог створив Єву? (з ребра)
6. Геометрична фігура у якої 4 сторони. (Чотирикутник)
7.Ноїв... (ковчег)
8. Так називається дорожня розмітка і тварина (зебра)
9. Коли вода замерзає, її називають... (лід)
10.Якої пори року день довше ночі? (Влітку)

II. Вправи на розвиток уваги.

1. Зашифроване слово ( прослухати слова, з перших літер скласти нове слово).

радість

метро

прапор

настрій

ірис

океан

ім'я

актор

донька

вишня

солома

родина


абетка

ніч

образ



якір

дитина

2. Задачі на увагу.

• Всі учні 3-А класу вміють плавати. Таня Строчак вчиться у цьому класі. Чи вміє Таня плавати?
• Маємо перехрестя трьох шляхів. Один з них веде до річки, другий до міста, третій - в село. Шлях, який іде прямо не веде до річки. Щоб потрапити до міста, не треба йти прямо і не слід звертати праворуч. Куди ведуть шляхи?

село місто річка


Рухаючись за стрілочками, прочитайте прислів'я




III. Вправи на розвиток пам'яті.

1. За 7 сек. запам'ятати ряд чисел, дати відповідь на питання.
5, 6, 19, 3, 1, 4, 12, 8.
• Назвати перше і останнє числа.
• Назвати третє число.
• Назвати двозначні числа.
• Чи правда, що п'ятим було число І?

2. Розвиток слухової пам'ті.

Прослухати пари слів, далі за одним словом назвати інше.

тарілка

стакан

ніж

виделка

стіл

диван

коло

квадрат

книжка

портфель

яблуко

дерево

3. Розвиток асоціативної пам'яті.


Прослухати слова, записати власні асоціації до слів (наприклад:

зірка небо).

За словами - асоціаціями пригадати прочитані слова.

кімната
гори
осінь
пісня
урок

IV. Вправи на розвиток швидкості мислення.


1. Знайти приклади, які розв'язані неправильно.


14:2=8 

21:3=7

15-4=9 

54:6=9

8+3=11

15+15=20

6х4=24

22-7=25

7х7=47

28:4=7

2. Знайти числа, які одночасно діляться і на 2, і на 3. 


18, 14, 21, 12, 8, 6, 9, 15 3. 


Знайти три числа, що в сумі дають задане число.


5 13 10 2 27 18 6 4 

40

Жодного

10 2 3 7 9 12 8 4 

15


4. Швидко рухаючись по колу, утворити слова.



колесо, осел, село, око

5. Якнайшвидше утворити і записати слова.


само

мель

самовар

фант

вар

фантазія

лі

вик

літак

кара

приз

карамель

шин

так

шинель

сюр

ель

сюрприз

домо

азія

домовик

V. Вправи на розвиток логічного мислення.


1. Цікаві задачі.

Двоє пішли 3 цвяха знайшли. Троє підуть скільки знайдуть? ( 0 )

Мірошник прийшов на млин. В кожному кутку він побачив по 3 мішки, на кожному мішку по 2 коти.

Питання задачі: чи багато ніг було на млині? (2, інші лапи).

На столі стояло 5 склянок з полуницями. Юрко з'їв одну склянку полуниці. Порожню склянку він поставив на стіл. Скільки склянок лишилося? (5)


2. Ребуси.

Фронтальна робота.
і 100 рія
пі 2 л
, ха
ві 3 на 

Робота в парах: розгадування ребусів, що підготували учні.


3. Встановлення закономірностей. 




домалювати




вибрати : 




VI. Вправи на розвиток образного мислення.


1. Поділити фігуру на 2 рівні частини прямою або ламаною лінією.




2. З трьох однакових квадратів утворити 7.








Жабка - табличка додавання числа 2

Після вивчення складу чисел першого десятка приклади на додавання і віднімання в межах десяти дублюються в темі "Таблиці додавання і віднімання числа 2 (3, 4, 5, ...).
Найбільше прикладів в межах десяти - на додавання і віднімання числа 1 і 2.
Додавати і віднімати "1" учні вміють, знаючи послідовність чисел при лічбі.
Пропонуємо вправи на запам'ятання послідовності чисел - результатів додавання двійки до непарних чисел: 
1+2=3, 3+2=5, 5+2=7, 7+2=9,

до парних: 
2+2=4, 4+2=6, 6+2=8, 8+2=10

і обернених послідовностей: 
9, 7, 5, 3, 1; 10, 8, 6, 4, 2, 0,

одержаних при відніманні двійки від непарних чисел, від парних .
Запропоновані вправи разом з раніше викладеними допоможуть першокласникові знаходити значення виразів в межах десяти автоматично.








Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
– Сьогодні ми відправимося у подорож по країні «Математика», дізнаємося, чи знаєте ви таблиці множення числа 2 і ділення на 2, чи вмієте розв’язувати задачі та обчислювати приклади. А також довідаєтесь як називаються числа при діленні.
– А на чому будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, коли обчислимо приклади, а результати замінимо буквами.

20
О
7
М
4
Г
78
Л
66
Т
10
Я
25
К
9
П
39
А
41
И
39 – 30 = ( 9 – П )
57 – 37 = ( 20 – О )
42 +24 = ( 66 – Т )
2 * 5 = ( 10 – Я )
8 : 2 = ( 4 – Г )
Отже, вирушаємо. Під час подорожі зробимо зупинки: «Каліграфічна», «Обчислювальна», «Оздоровча», «Задачна», «Геометрична», «Підсумкова» .
(На дошці прикріплюється карта подорожі).
ІІІ. Узагальнення та систематизація набутих знань.
1.Зупинка «Каліграфічна» .
Щоб цифри правильно писати,
Хвилинку каліграфії потрібно почати.
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб було гарнесенько.
Запишіть результати таблиці множення на 2. (Робота в парах)
( 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 )
Поміняйтесь зошитами з сусідом і перевірте написане. За правильно вико- нану роботу поставте "+". Хто отримав "+"? У кого помилки? Хто зовсім не впорався з роботою? Перевіримо (1 учн. читає, усі показують сигнал).
2. Зупинка «Тренувальна» .
Математичний диктант
  1. Записати сусідів числа 39;
  2. знайти добуток чисел 2 і 5;
  3. розділити 18 на 2;
  4. число 60 зменшити на 10;
  5. знайти суму чисел ЗО і 14;
  6. число 40 збільшить на 8;
  7. перший дод. - 50, другий дод. - 4, знайти суму.
(1учень працює за дошкою, всі інші звіряють результати за допомогою сигнальних карток )
– На цій зупинці добре попрацювали. Тож відправляємося до наступної зупинки.
3. Зупинка «Обчислювальна». Робота в групах «Математичне доміно».
– Щоб було веселіше їхати, розв’яжемо кругові приклади.
1 група
27 – 17 = 6 * 2 = 53 – 47 =
5 + 48 = 10 : 2 = 12 + 84 =
2 група
34 – 27 = 4 * 2 = 51 – 47 =
14 + 37 = 7 * 2 = 8 + 88 =
3 група
57 – 49 = 14 : 2 = 82 – 68 =
16 + 45 = 8 * 2 = 7 + 89 =
4 група
95 – 89 = 9 * 2 = 71 – 62 =
3 + 78 = 6 : 2 = 18 + 78 =
5 група
83 – 71 = 4 * 2 = 63 – 59 =
6 + 57 = 12 : 2 = 8 + 88 =
VI. Вивчення нового матеріалу.
  1. По дорозі ми зустріли Незнайка. У нього виникли труднощі – він не знає як називаються числа при діленні. Але ж і ми цього ще не вчили. Що ж нам робити, як допомогти Незнайку? Вирішити цю проблему нам допоможуть їжачок та білочки. Ось послухайте таке завдання.
  2. У їжачка 6 грибочків. Їх він розділив порівну між двома білочками. По скільки грибочків отримала кожна білочка? (по 3)
6 – ділене
2 – дільник
3 – частка
V. Первинне закріплення.
1. Робота з підручником. С. 115, № 760
- Прочитайте приклади, назвіть кожне число. Пригадайте, як називаються числа при множенні.
VI. Зупинка «Оздоровча».
– Діти, ви успішно виконали завдання, тому можемо вирушати до зупинки «Оздоровча».
Фізкультхвилинка
2х2=4 – Кіт живе в квартирі / присідають, показуючи кота
2х3=6 – Мишок він не їсть /заперечують помахом вказівних пальчиків
2х4=8 – Розлінився зовсім / піднімають руки вгору, потягуються 2х5=10 – Мама і дівчинка Леся /руки витягнуті вперед і зігнуті в ліктях
2х6=12 – З котиком сваряться /лікоть правої руки на долоні лівої і навпаки
2х7=14 – Якщо будеш лінуватись /потягуються, стаючи на носочки 2х8=16 – Можеш від нас геть податись / руки розводять в сторони 2х9=18 – Котик ліниво нявчить /виконують коловий рух головою
2х10=20 – І за мишками біжить /біг на місці
Мишки швиденько у нірки втікають,
А учні швиденько за парти сідають.
VI. Розвиток математичних знань. Зупинка «Задачна».
– На цій зупинці перевіримо наші уміння розв’язувати задачі.
1. Розв’язування задач. ( Робота в групах)
1 група
В магазин привезли 2 ящики огірків по 7 кг у кожному. За день продали 8 кг огірків. Скільки кілограмів огірків залишилось продати?
група
У 3 чашки чаю поклали по 2 грудочки цукру. У цукорниці залишилося ще 8 грудочок цукру. Скільки грудочок цукру було в цукорниці спочатку ?
3 група 
Маринка купила 2 ляльки, по 9 грн. кожна, і пірамідку за 4 грн.
Яка вартість покупки?
4 група
Купили 2 пачки печива, по 5 грн. кожна, і на 6 грн. цукерок.
Скільки заплатили за покупку?
5 група 
Діти посадили 2 ряди яблунь по 2 яблуні у кожному, і 17 груш. Скільки всього дерев посадили діти?
2. Усне розв’язування віршованих задач.

Два по полю трактори
Йшли й вели по два плуги.
Будуть поле вже орати...
А нам, діти, треба взнати
Скільки в обох тракторів
Буде разом тих плугів? (2·2)
Двоє друзів в садок йдуть,
По три саджанці несуть.
Скільки ямок треба, діти,
Щоб саджанці посадити? (2·3)
Чотири індики
Пішли по музики.
Танцювали, гупали.
Скільки ніжок тупало? (2·4)
По п'ять пальців-молодців
Розмістились на руці.
Нуж бо, діти, як ми взнаєм
Скільки пальців всього маєм? (2·5)
В’яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці.
– Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки.
Бережіть, не загубіть!
Скільки всіх? Перелічіть. (2?3=6)
Дві полиці ми змайстрували
Книжечки на них свої поклала.
Рівненько в ряд, так як годиться,
По дев'ять книжок на полиці.
А ви, будь ласка, помудруйте,
І книжечки всі порахуйте. (2·9)
3. Розвязування задачі № 676 – самостійно.
а) БУЛО -?
ЗРІЗАЛИ – 3 тр.
ЗАЛИШИЛОСЯ – 8 тр.
  1. Діти, чи вистачить квітів?
То скільки розквітло троянд?
– Запишіть розв’язання задачі в зошит.
Фізкультхвилинка
б) Творча робота над задачею.
Замініть запитання задачі так, щоб розв’язання було таким:
8 – 3 = 5 (тр.)

– Діти, ви готові вирушити до наступної зупинки?
VI. Зупинка «Геометрична». ( Робота в групах) 
1. Моделювання предметів.
– Складіть з геометричних фігур предмети, назви яких написані на конвертах. Назвіть геометричні фігури, які ви використали.
Вантажівка Трактор







Корабель



2. Вправи на знаходження периметра. ( Робота в групах)
1 група 
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 15см.
2 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 10 см.
3 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 20 см.
4 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 12 см.
5 група
– Знайдіть периметр квадрата, сторона якого 14 см.
VII. Зупинка «Підсумкова».
– Ось і завершилась наша подорож.
  1. Якою країною ми подорожували?
  2. На якій зупинці було особливо важко?
  3. Що найбільше сподобалося на занятті?
  4. Що нового дізналися на уроці?
  5. На уроці ви всі старанно працювали, допомагали один одному, успішно
справилися зі всіма завданнями і тому заслуговуєте на добре слово, а яке це слово, дізнаєтесь, коли виконаєте ще одне завдання. Вам потрібно обчислити приклади, а результати замінити буквами.

35
32
45
6
8
0
20
Ц
О
Л
М
Д
І
О
6 : 2 + 3 = (6 – М )
2 * 8 + 16 = (32 –О )
2 * 9 + 27 = (45 – Л )
2 * 5 + 10 = (20 – О )
8 : 2 + 4 = (8 – Д )
2 * 7 + 21 = (35 – Ц )
100 – 10 – 90 = ( 0 – І )

1 коментар: